CNADNR se așteaptă să semneze în august contractele pentru construcția loturilor 2, 3 și 4 ale autostrăzii Lugoj-Deva, proiecte care însumează peste 70 de kilometri și au o valoare totală estimată la peste trei miliarde de lei (circa 680 milioane euro), fără TVA.
Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură și Investiții Străine a anunțat la finele lunii mai că a selectat constructorii pentru realizarea celor trei loturi ale autostrăzii.
Astfel, lotul 2 a fost atribuit asocierii italiene Salini – Secol, lotul 3 consorțiului Teloxim Con SRL (controlată de omul de afaceri Theodor Berna) – Comsa SA (Spania) – Aldesa Construcciones SA (Spania) – Arcadis Eurometudes SA (Olanda), iar lotul 4 asocierii Spedition UMB- Tehnostrade, ambele companii fiind deținute de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu.
La Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) au fost înregistrate în perioada 20-23 mai mai multe contestații formulate de Spedition UMB și Strabag referitoare la procedura de atribuire a contractelor de proiectare și execuție a loturilor 2 și 3.
CNSC a respins ca nefondate contestațiile și a dispus continuarea procedurilor de atribuire. Împotriva acestei decizii au fost formulate plângeri la Curtea de Apel, acestea fiind de asemenea respinse recent de instanță.
„Referitor la semnarea contractelor (pentru cele 3 loturi, n.r.), estimăm că acestea vor fi semnate în cursul lunii august 2013”, au declarat reprezentanții CNADNR, la solicitarea MEDIAFAX.
Cele trei loturi însumează 71,9 kilometri. Proiectarea este preconizată să dureze maximum șase luni, iar execuția lucrărilor cel mult doi ani.
CNADNR estima anul trecut costuri de puțin peste un miliard de lei, fără TVA, pentru fiecare lot.
În aprilie 2011 CNADNR a selectat consorțiul Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d”Acqua- Cossi Construzioni pentru primul lot (27,4 kilometri), constructorul avansând o ofertă de 681 milioane lei.
Autostrada Lugoj – Deva face parte din Coridorul IV paneuropean, care începe în Germania și se continuă pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. În România, traseul trece prin Nădlac, Arad, Deva, Orăștie, Sibiu, București, Fetești și Constanța, ruta continuând până la Istanbul.